søndag den 9. september 2012

Opskrift På Chokoladekage

I går aftes havde min familie og jeg besøg af vores venner. Det var min opgave at stå for desserten, så jeg valgte at bage min absolut yndlings chokoladekage. Opskriften er fra kogebogen ''Krudtugler og kanelsnegle'' af Sif Orellana (tjek hendes blog ud her). Denne kage er helt bestemt værd at prøve!

Her har i opskriften :)

 6-8 personer

Det skal du bruge:
2 æg
270 g. sukker
4 spsk. kakao
½ tsk. salt
1 tsk. vaniljesukker
85 g. hvedemel
½ tsk. bagepulver
100 g. smeltet smør

Sådan gør du:
1. Pisk æg og sukker meget hvidt.
2. Bland mel, vaniljesukker, kakao, salt og bagepulver i en anden skål.
3. Bland æggemassen sammen med melet.
4. Tilsæt det smeltede smør.
5. Fordel dejen ud i en springform.
6. Bag kagen i en 190 grader varm ovn i 20-25 min. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar