torsdag den 7. februar 2013

Opskrift På Havrekiks Med Chokolade

På lørdag smutter jeg med min familie og venner til Norge for at stå på ski. Jeg har glædet mig til denne tur i så lang tid, så det er helt uvirkeligt, at der kun er to dage til! Sille, fra bloggen Persille, og hendes familie skal også med, så det bliver jo bare ekstra hyggeligt. 

Jeg er blevet sat til at bage til turen, så i dag bagte jeg disse havrekiks med chokolade. Jeg tænkte, at de var lækre til den lange biltur;) Opskriften er bare så dejlig nem, og det tager ingen tid at bage dem! Udover havrekiks, har jeg også tænkt mig at bage nogle lækre gulerodsbrud. I kan finde opskriften lige her!

Her har I opskriften - God fornøjelse!
 Ca. 25 stk.

Det skal du bruge:
250 g. havregryn
½ tsk natron.
1 knivspids salt
1 spsk. sukker
80 g. kogechokolade
2 dl. kogende vand
3 spsk. smør

Sådan gør du:
1. Bland havregryn, natron, salt, sukker og hakket kogechokolade godt sammen.
2. Tilsæt kogende vand og smør.
3. Ælt dejen godt sammen.
4. Rul dejen ud med en kagerulle, og brug en udstikker til at stikke kiksene ud.
5. Bag kiksene i en 200 grader varm ovn (varmluft 180) i 15-18 min.
6. Lad kiksene køle af på en bagerist.
Inspiration fra Sif Orellana

2 kommentarer: